söndag 2 januari 2011

Blandade bilder från december

Bild på regelverket och på limträbalken som hamnar mellan hallen och mat/vardagsrumsavdelningen.



Bild från vardagsrummet in mot köket/matplats



Bild på limträbalken igen. Här ser man byggstöttan där det senare kommer hamna en pelare.



Bild utifrån som visar ett hus klätt av hängrännor och vindskivor.



Välkommen in!



Bild som visar papp nu också på lägre taket.



Från andra hållet.



Bild utifrån. Om man kollar på taket ser man att det nu också sitter tegel där! Byggställningen borta. Nu är de klara på taket.



Bild som visar att det ligger tegel på lägre taket också. De sista plankorna vid takfoten ska spikas efter juluppehållet.



Bild på vardagsrum och matplats.



Bild på matplats och kök mm.



Välkommen in igen! Nu sitter en dörr i hålet också.



Bild utifrån gatan. Här ser man att det är tegel på stora taket också. Vilken skillnad när ställningen är borta!


Efter trettonhelgen sätter de igång igen, ska bli spännande! V3 kommer ikeaköket jag beställt också så det blir det en hel del pyssel för mig att skruva ihop dem. Jag låter hantverkarna sätta köket på plats sen när jag monterat ihop lådorna. Har beställt en riktigt snygg fläkt också. Kostade en slant eftersom jag fick specialbeställa för snetak men den kommer bli bra! :-)
Länk till den:
http://www.fjaraskupan.se/opus.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar